Parkspot

Python, Node, PWA

Een project in samenwerking met de Hochschule der Medien (Stuttgart), Hogeschool van Amsterdam en de Hogeschool van Gent waarin we een machine learning model hebben gebruik om parkeerspots te detecteren in ‘urban areas’. Naast een technisch onderzoek is er ook gekeken hoe dit product uitgewerkt kan worden tot een winstgevende business.

In progress

Project SCOUT

LoRaWAN, C, Node, Angular

Een samenwerking tussen de HAS hogeschool (Den Bosch/Venlo), Avans (Breda), Fontys (Eindhoven/Venlo), Inholland (Alkmaar), Haagse Hogeschool (Delft), NHL (Leeuwarden) en de WUR (Wageningen).

Een sensor netwerk opgezet in een kas waarbij we gebruik hebben gemaakt van de LoRaWAN technologie om informatie over temperatuur en luchtvochtigheid in een kas in kaart te kunnen brengen.

Eerste helft 2018

Interactieve 3D simulatie

C++

Een interactieve 3D simulatie met OpenCV en Vision.

April 2017

 

BigAVR

C

Verschillende projectjes met het BigAVR development bord om C en microcontrollers onder de knie te krijgen. Een van de projecten was het interfacen van een hartritme sensor op de ATMega128.

Movied

C#/UWP

Een film verzamel/share app. Samen met Floris Bob heb ik een Windows app gemaakt voor filmliefhebbers. In Movied kan een gebruiker films opzoeken uit een filmdatabase. Vervolgens kan hij informatie opvragen over de film, de film een cijfer geven, de film toevoegen aan zijn watchlist of hij kan de film aanraden aan zijn vrienden. Daarnaast kun je op een kaart de dichtstbijzijnde bioscoop zoeken. De app werkt met een account en alle data wordt opgeslagen op een server.

Januari 2017

Philips Hue applicatie

C#/UWP

Samen met Floris Bob heb ik een UWP applicatie geschreven waarmee Hue lampen kunnen worden bestuurd. Het is mogelijk om lampen te groeperen en deze tegelijkertijd in te stellen.

December 2016

GO!

C#/UWP

Een mobile guiding system voor een Windows Phone. De app is gericht op de toeristen in Breda. Er wordt een route weergegeven tussen bezienswaardigheden in Breda. Als ze een bezienswaardigheid hebben bereikt krijgen ze een melding en kunnen ze informatie over lezen/beluisteren. De app ondersteund verschillende talen en er kunnen extra routes aan toe worden gevoegd.

November 2016

Remote Healthcare

C#

Een client server applicatie voor het interfacen van een hometrainer. Het client programma leest de hometrainer uit en stuurt de data door naar een server. De doktor kan op afstand een training starten, de patiënt monitoren, geschiedenis terugkijken en chatten met de patiënt. Dit alles is samengebracht in een one screen applicatie wat de applicatie overzichtelijk houdt.

September 2016

Pacman Hunter

Java

Een Java client server applicatie. Samen met Harmen heb ik een variant op Pacman gemaakt. Iedere speler is een ghost en het doel is op Pacman sneller  te vangen dan je tegenstander. De uitdaging van dit project zat hem in het synchroniseren van de schermen van de spelers. Door de zeer kleine hoeveelheid data die wordt overgestuurd blijven de schermen synchroon lopen.

Juni 2016

Grow the Beard

Java

Een interactieve 2D simulatie. Met het gebruik van Nintendo Wii motes hebben we een interactief mini game spel gemaakt. Het spel wordt gespeeld met 2 spelers die ieder een houthakker zijn. Door mini games te winnen groeit de baard van de houthakker. De houthakker met de langste baard aan het eind van het spel heeft gewonnen. De interactieve minigames bestaan uit houthakken, houtblokken ontwijken en springen over een waterval met houtblokken.

April 2016

Festival planner / simulator

Java

Een groepsproject bestaande uit twee programma’s: een planner en een simulator. In de planner kan er een festival gepland worden. Er kan worden ingesteld welke artiest er op welk podium optreed op een bepaalde tijd. Vervolgens kan het geplande festival in de simulator bekeken worden. Hoe populairder een artiest, hoe drukker de stage bezet is. Daarnaast krijgen bezoekers honger en moeten ze na een bepaalde tijd naar het toilet.

Februari 2016

BoeBot

Java

Een hardware interface project. Samen met Harmen heb ik meegedaan aan een doolhof competitie. De BoeBot is zo gecodeerd dat hij autonoom door een doolhof heen kan rijden. We hebben de competitie gewonnen door onze snelle manier van inscannen. In plaats van de volledige robot te draaien hoefden we alleen de sensor te draaien. Dit ging veel sneller en bezorgde ons de winst.

December 2015

Besturing d.m.v. je hersenen

LabVIEW

Het profielwerkstuk dat ik samen met Steven en Bouke heb gedaan als afsluiting van mijn HAVO-periode. Met dit project hebben we het voor elkaar gekregen om een rolstoel (gemaakt van LEGO) te laten rijden op je hersengolven (gemeten met de Emotiv EEG headset).

Met dit profielwerkstuk hebben we verschillende prijzen gewonnen waaronder de OMO-profielwerkstukprijs en de 3iAwards van Instruct.